Година | Месец | Недеља | Дан |
---|---|---|---|
11 | 136 | 591 | 4140 |
Још од средњег века сајамске манифестације биле су најбољи начин представљања и могућност размене искустава. У Грачаници је 23. децембра 2014. године одржан први Сајам вина уз присуство епископа рашко-призренског и косовско-метохијског Теодосија, директора Канцеларије за Косово и Метохију Марка Ђурића, градоначелника Новог Сада Милоша Вучевића, бројних политичких представника Срба са Косова и Метохије и других бројних угледних гостију.
Сајам вина у организацији Едукативног центра - Академија винског туризма, а уз финансијску и логистичку подршку Сектора за бригу о културном наслеђу и сарадњу са СПЦ и Канцеларије за КиМ , био је одлична прилика за промоцију винара са Косова и Метохије, за дегустацију њихових вина, успостављање трговинских веза и продају вина.
Манифестација вина, која је одржана у Грачаници, као основни циљ имала је повезивање произвођача, успостављање њихове сарадње ради пласмана робе и проширења тржишта, размене искустава и информација како би се унапредило виноградарство на Косову и Метохију.
Треба истаћи и сјајну промоцију Велике Хоче као културно-винско-туристичке дестинације у оквиру овог Сајма. Хочанско виногорје, због благе климе, као и због јужне експозиције терена око Велике Хоче и повољног земљишта, је природан крајолик за узгајање винове лозе и прављење одличног вина, због чега су и виногради на великим површинама. Хоча представља јединствену културно-историјску целину са великим бројем сачуваних цркава и објеката традиционалног градитељства који су веома драгоцен културно-историјски комплекс. Веома је важно подржати њен интегрални развој кроз системску заштиту природног окружења, културне баштине и социо-привредних елемената. Канцеларија за Косово и Метохију ће свим расположивим капацитетима подржати тај развој.
Поред едукативног дела који је несумњиво био од велике користи за све произвођаче вина на Косову и Метохији, овај фестивал је искоришћен за заштиту географског порекла хочанског вина, за повезивање винара из тог краја и њихову сарадњу са осталим привредним гранама кроз стварање кластера са културно-туристичким делатницима.
Идеја организатора је била да се подигне свест виноградара на Косову и Метохији, да им се помогне око пласмана њихових, несумњиво квалитетних вина, као и да се утиче да се што више обрадивих површина у овом богатом поднебљу засадило виновом лозом. Намера је да манифестација прерасте у традиционалну.
Година | Месец | Недеља | Дан |
---|---|---|---|
11 | 136 | 591 | 4140 |